اصول رزومه‌نویسی؛ کارفرمایان به چه نکاتی در رزومه دقت می‌کنند؟

اگرچه مهارت، تحصیلات و تجارب کاری حرف اول را در استخدام کارجویان دارد؛ اما رزومه کاری، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر پذیرش یا رد درخواست همکاری کارجویان، است. دلیل این امر این است که رزومه اولین مواجهه کارفرما با شما و توانایی‌هایتان است و کوچک‌ترین اشتباهی در ساخت رزومه می‌تواند به عدم پذیرش درخواست شما منجر بشود. مسلما هیچ کارجویی دوست ندارد تقاضای شغلی‌اش تنها به خاطر اشتباهات کوچک در رزومه‌نویسی پذیرفته نشود.

 اگر هنوز رزومه ندارید یا مطمئن نیستید که رزومه‌تان استاندارد و حرفه ای باشد نگران نباشید! با استفاده از سرویس رزومه ساز رایگان جاب ویژن به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید رزومه‌ای حرفه‌ای به دو زبان فارسی و انگلیسی در قالبی استاندارد و حرفه‌‌ای برای خود بسازید و با خیال راحت برای کارفرماها ارسال کنید.

در این مقاله از سری مقالات سایت استخدام جاب ویژن قصد داریم در مورد رزومه نویسی صحبت کنیم و سرویس ویژه رزومه ساز را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید زودتر موقعیت شغلی مورد نظرتان را پیدا کنید و استخدام شوید.

رزومه نویسی چه اصولی دارد و چه نکاتی را باید حتما رعایت کنیم؟

رزومه‌نویسی یک هنر است و برای اینکه بتوانید شغل دلخواه خود را پیدا کنید علاوه بر تجربیات و توانمندی‌های مرتبط لازم است مهارت رزومه نویسی را هم یاد بگیرید. رزومه ساز جاب ویژن با ارائه قالب آماده، بخش زیادی از این دغدغه را برطرف می‌کند؛ با این حال، خوب است موقع نوشتن رزومه کاری نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

توضیحاتتان مختصر، کوتاه و گویا باشد و ترجیحا با بولت گذاری و تیتروار به موارد مهم اشاره کنید. از توضیحات طولانی خودداری کنید؛ چرا که در صورتی که به جلسه مصاحبه دعوت شوید فرصت کافی برای این توضیحات را خواهید داشت.

لحن و نوشتار در کل رزومه باید یکسان باشد. لحن رسمی و ادبی بهترین نوشتار برای رزومه‌نویسی است.

از ضمیر «من» استفاده نکنید و سعی کنید توضیحاتتان تیتروار و بدون ارجاع شخصی باشد.

توصیه می‌کنیم از ارسال رزومه به صورت رندوم و فله‌ای خودداری کنید. اطلاعات مربوط به موقعیت شغلی و شرح وظایف آگهی را به دقت مطالعه کنید و بعد در صورتی که واجد شرایط هستید، برای آن شغل، رزومه ارسال کنید.

از قالب رزومه استاندارد استفاده کنید. با کمی جستجو در فضای وب و سایت کاریابی جاب ویژن می‌توانید نمونه قالب استاندارد و حرفه‌ای برای نوشتن رزومه را پیدا کنید.

از فونت ساده و استاندارد استفاده کنید. فونت‌های فارسی B Nazanin و B zar از جمله فونت‌های رسمی و استاندارد محسوب میشوند.

در بخش اطلاعات تماس، ایمیل رسمی و کاری‌تان که ترجیحا شامل نام و نام خانوادگی‌تان باشد را اضافه کنید و از نوشتن آدرس ایمیل‌های شخصی با اسامی غیررسمی و نامناسب خودداری کنید.

از صحت و به روز بودن اطلاعات تماس مطمئن شوید و اگر شماره تماس، ایمیل یا آدرستان تغییر کرده حتما رزومه را ویرایش کنید.

رزومه‌تان در یک صفحه و حداکثر دو صفحه نوشته شود. در صورتی که سوابق کاری‌تان در دو صفحه جا نمی‌شود تنها به سوابق مرتبط با موقعیت شغلی اشاره کنید.

پس از تکمیل رزومه آن را چند بار بخوانید تا هیچ گونه غلط املائی و دستورزبانی وجود نداشته باشد. غلط املائی ظاهری بسیار حرفه‌ای به رزومه کاری شما می‌‎دهد.

 رزومه ساز چه امکانات و خدماتی در اختیار کارجویان قرار میدهد؟

 رزومه ساز یکی از امکانات پرطرفدار و محبوب سایت جاب ویژن برای کارجویان است که امکان ساخت رزومه‌ای استاندارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن را در اختیار شما می‌گذارد. رزومه ساز اگرچه قالب زیبایی دارد؛ اما این تنها مزیتش نیست و اطلاعات مورد نیاز را به صورتی استاندارد در رزومه قرار می‌‌دهد. همین‌طور تکمیل همزمان رزومه انگلیسی و افزودن امکانات ویژه مثل لینک نمونه کار و فایل صوتی هم از جمله مواردی هستند که باعث تقویت و اعتبار بیشتر رزومه شما می‌شود.

برخی از امکانات رزومه ساز عبارتند از:

  • ویرایش و آپدیت
  • قالب استاندارد و حرفه‌ای و درعین حال زیبا
  • ساخت همزمان رزومه فارسی و انگلیسی
  • اضافه کردن لینک نمونه کار
  • به اشتراک‌گذاری از طریق لینک آدرس یکتا
  • افزودن فایل معرفی صوتی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • دانلود، پرینت و استفاده به عنوان رزومه شخصی

کار با رزومه ساز و ساخت رزومه بسیار ساده است و فقط به چند دقیقه زمان نیاز دارد. برای این کار، کافی است بعد از ثبت نام در سایت جاب ویژن، به صفحه رزومه ساز جاب ویژن مراجعه کنید و با درج اطلاعات شخصی و تجربیات کاری در چند دقیقه رزومه‌ای استاندارد با فرمت و قالب حرفه‌ای داشته باشید.

دوزبانه بودن یکی از مزایای مهم رزومه ساز جاب ویژن است؛ به این صورت که همزمان که اطلاعات را تکمیل می‌کنید رزومه ساز انگلیسی اطلاعات را به صورت همزمان ترجمه و در رزومه انگلیسی وارد می‌کند. به این ترتیب، دیگر نیازی به ترجمه رزومه به انگلیسی نخواهید داشت.

راهنمای استفاده از رزومه ساز

طرز کار با رزومه ساز و ساخت رزومه بسیار راحت و آسان است و فقط چند دقیقه از شما وقت می‌گیرد. کافی است بعد از ثبت نام در سایت جاب ویژن، به صفحه رزومه ساز مراجعه کنید و با درج اطلاعات شخصی و تجربیات کاری، رزومه‌ای استاندارد با فرمت و قالب حرفه‌ای داشته باشید.

یکی از مزایای مهم رزومه ساز جاب ویژن دوزبانه بودن آن است؛ به این صورت که همزمان که اطلاعات را تکمیل می‌کنید رزومه ساز دو زبانه جاب ویژن اطلاعات را به صورت همزمان ترجمه و در رزومه انگلیسی وارد می‌کند. به این ترتیب، دیگر نیازی به ترجمه رزومه به انگلیسی پیدا نخواهید کرد.

نمونه رزومه کاری در صفحه رزومه ساز قابل مشاهده است؛ اما برای این که بیشتر با نتیجه نهایی آشنا شوید مراحل تکمیل اطلاعات را توضیح می‌دهیم:

  • اطلاعات اولیه و راه‌های تماس
  • مدارک دانشگاهی
  • وارد کردن سابقه کاری کارجو
  • افزودن اطلاعات تکمیلی و ساخت رزومه
  • مهارتهای ویژه و افزودن لینک نمونه کار

جمع بندی

رزومه ساز جاب ویژن یکی از امکانات ویژه برای کارجویان عزیز است که این دغدغه را برطرف می‌‌کند و امکان ساخت رزومه‌ای استاندارد و حرفه‌ای را در اختیار شما قرار میدهد. سرویس رزومه ساز انلاین حتی می‌تواند شانس استخدام شما را بیشتر کند و شما را به شغل رویایی‌تان برساند.

نوشتن رزومه کاری استاندارد و جذاب که بتواند نظر کارفرما را به خود جلب کند، دغدغه بسیاری از کارجویان  است. رزومه نویسی نکات مهمی دارد که رعایت نکردن این نکات به ظاهر ساده، میتواند تاثیر نامطلوبی بر کارفرما بگذارد و در نهایت منجر به رد شدن درخواست شغلی کارجو بشود. در این مقاله در مورد نکات رزومه نویسی و تفاوت رزومه با CV صحبت کردیم و سرویس رزومه ساز را به شما معرفی کردیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.