نیازمندی‌ها و موقعیت‌های استخدامی کرمانشاه

اگر قصد مشاهده آگهی‌های استخدام در کرمانشاه را دارید، قبل از هر چیز باید یک رزومه حرفه‌ای با قالب مناسب طراحی کنید. رزومه اولین برخورد شما با کارفرما است؛ به همین دلیل اگر به صورت حرفه‌ای طراحی شود می‌تواند تاثیر چشمگیری در اثرگذاری روی کارفرما داشته باشد. اگر با قالب استاندارد رزومه آشنا نیستید، پیشنهاد ما استفاده از رزومه ساز استخدام جاب ویژن است. به کمک این سرویس می‌توانید اطلاعات خود را وارد کرده و در کمترین زمان ممکن یک رزومه استاندارد برای خود ایجاد کنید.

گردشگری در استان کرمانشاه

استان کرمانشاه از پیش از اسلام در دوره‌های مختلف نیز مورد توجه پادشاهان و سلسله‌های مختلف قرار گرفته و یکی از شهرهای مهم ایران است. این تاریخ پر فراز و نشیب کرمانشاه موجب شده امروزه آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی در استان کرمانشاه به جا مانده باشند که سنگ ننبشته بیستون، بازار سنتی کرمانشاه، طاق بستان و ده‌ها مسجد قدیمی از جمله این اماکن تاریخی هستند. از این رو، استان کرمانشاه پتانسیل بالایی برای جذب گردشگری خارجی و داخلی دارد و در صورتی که سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه انجام شود، می‌تواند باعث افزایش فرصت‌های‌ شغلی و استخدامی کرمانشاه شود و به بهبود وضعیت اشتغال این استان کمک بیشتری کند. در حال حاضر نیز، گردشگران زیادی برای بازدید از این جاذبه‌ها به شهر کرمانشاه می‌آیند و مشاغلی چون رستورانداری، هتلداری و خدمات و راهنمای تور وضعیت نسبتا مطلوبی دارند.

 استان کرمانشاه در مسیر راه کربلا قرار گرفته و گردشگرانی که از شهرهای مختلف ایران قصد سفر به کربلا دارند، از این استان عبور می‌کنند. همین ویزگی مهم، استان کرمانشاه را در موقعیت ویژه‌ای قرار داده که اگر از آن به خوبی استفده شود، می‌تواند زمینه ساز اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های استخدام کرمانشاه شود.

سوغاتی‌های استان کرمانشاه

استان کرمانشاه در زمینه تولید صنایع دستی و سوغاتی و شیرینی سرآمد است و صنایع دستی متعددی مثل نمد، گلیم، جاجیم، گیوه و انواع آلات موسیقی در این استان تولید می‌شوند. از جمله سوغات و شیرینی‌های سنتی کرمانشاه نیز می‌توان به نان برنجی، نان شکری، نان روغنی و روغن کرمانشاهی اشاره کرد. این حوزه از گذشته باعث ایجاد موقعیت‌های شغلی متعددی شده‌اند و در حال حاضر نیز افراد زیادی در زمینه‌های مختلف صنایع غذایی و دستی مشغول به کار هستند. با این حال، نسل جوان و تحصیل‌کرده رغبت کمتری به این مشاغل سنتی نشان داده‌اند و لزوم ایجاد فرصت‌های استخدامی استان کرمانشاه در بخش‌های دیگر به شدت احساس می‌شود.

اشتغال‌زایی استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف

سهم اشتغال سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی در استان کرمانشاه و کل کشور طبق جدول زیر است:

 

سهم اشتغال در بخش

کشاورزی (درصد)

صنعت (درصد)

خدمات (درصد)

کل کشور

سهم اشتغال کل

9/17

2/33

8/44

به تفکیک شهری

1/7

۳۵

8/57

به تفکیک روستایی

4/49

1/28

6/22

استان کرمانشاه

سهم اشتغال کل

5/29

۲۴

4/46

به تفکیک شهری

4/11

9/27

7/60

به تفکیک روستایی

1/73

8/14

1/12

 

حوزه صنعت و معدن استان کرمانشاه

استان کرمانشاه در شمال غربی سلسله جبال زاگرس قرار گرفته و دارای سه نوع زمین متمایز از هم است که باعث به وجود آمدن معادن ارزشمندی در این منطقه شده است. هم‌اکنون، 212 فقره معدن در کرمانشاه وجود دارد که متاسفانه 40 فقره آن به دلیل اختلافات محلی و مشکلات دیگر تعطیل شده اند؛ اما معادن فعال نیز با تولید 8 ماده مختلف معدنی زمینه ساز اشتغال‌زایی برای بیش از هزار نفر شده‌اند.

جغرافیای استان کرمانشاه و نقش آن در اشتغال‌زایی

استان کرمانشاه یکی از استان‌های ناحیه غربی ایران است که از نظر وسعت با مساحتی برابر ۲۴ هزار و ۶۴۰ کیلومتر مربع، در جایگاه هفتم کشور قرار گرفته است. طبق آخرین تقسیمات کشوری، استان کرمانشاه دارای ۱۴ شهرستان، ۳۱ مرکز شهری، ۸۶ دهستان و ۲۷۹۳ آبادی دارای سکنه است. شهرستان‌های استان کرمانشاه عبارتند از:

  1. اسلام آباد
  2. هرسین
  3. پاوه
  4. کنگاور
  5. ثلاث باباخانی
  6. سرپل ذهاب
  7. دالاهو
  8. قصر شیرین
  9. روان‌سر
  10. کرمانشاه
  11. گیلان غرب
  12. سنقر
  13. صحنه

متاسفانه وضعیت بازار کار مشاغل استان کرمانشاه در وضعیت خوبی قرار ندارد؛ به طوری که طبق اعلام مرکز آمار ایران در بهار سال ۱۴۰۰، این استان با نرخ بیکاری 7/14 درصد، بیشترین نرخ بیکاری کشور را بعد از هرمزگان با نرخ بیکاری 6/16 درصد داشته است. توجه داشته باشید که متوسط نرخ بیکاری کل کشور در بهار ۱۴۰۰ برابر ۸/۸ درصد بوده است. همچنین این آمار گذشته از وضعیت نابسامان استخدام خانم‌ها در استان کرمانشاه است و صرفاً مربوط به میانگین بازار کار زن و مرد است.

مقایسه تعداد نیازمندی های استان کرمانشاه در مشاغل مختلف با شاخص‌های مهم کار مثل نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ اشتغال، می‌تواند دید بهتری از وضعیت بازار کار این استان در اختیار ما قرار دهد.

مشاغل حوزه بازاریابی و فروش

یکی از پرتفاضاترین حوزه‌ها در استان کرمانشاه، حوزه فروش و بازاریابی است که خود شامل چندین موقعیت شغلی و زمینه کاری متفاوت است. هر سازمان و شرکتی برای ارائه محصولات خود به مهارت‌های فروش نیاز دارد؛ به همین دلیل همیشه می‌توانید در سایت استخدام آنلاین جاب ویژن، شمار زیادی فرصت استخدامی استان کرمانشاه در این زمینه را مشاهده کنید. نماینده فروش مویرگی، فروشندگی، ویزیتور، بازاریابی، نماینده علمی یا مدرپ، فروشنده مغازه و فروشگاه، صندوقدار، مدیر و سرپرست فروش از جمله مشاغل حوزه فروش هستند که بازار کار خوبی در این استان دارند.

موقعیت‌های شغلی استان کرمانشاه

استان کرمانشاه در سه بخش صنعت، معدن و تجارت دارای واحدهای صنعتی و تجاری متعددی است. از آگهی استخدام صنایع معدنی و کارخانه سیمان تا کارخانه‌های تولید روغن نباتی، در موقعیت‌های شغلی و استخدامی استان کرمانشاه دیده می‌شود. در این استان ۱۶ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی وجود دارد؛ برخی از این شهرک‌ها عبارتند از:

  • شهرک صنعتی گیلانغرب
  • شهرک صنعتی اسلام آباد غرب ۲ (مرصاد)
  • شهرک صنعتی بیستون
  • شهرک صنعتی سنقر
  • شهرک صنعتی گور سفید
  • شهرک صنعتی آب باریک صحنه
  • شهرک صنعتی قصر شیرین
  • شهرک صنعتی روانسر
  • شهرک صنعتی پاوه
  • شهرک صنعتی کنگاور
  • شهرک صنعتی اسلام آباد غرب
  • شهرک صنعتی زاگرس
  • شهرک صنعتی دالاهوشهرک صنعتی ثلاث باباجانی
  • شهرک صنعتی مرزی قصرشیرین
  • شهرک صنعتی صحنه
  • شهرک صنعتی هرسین
  • شهرک صنعتی فرامان
  • شهرک صنعتی سرپل ذهاب
  • کارخانجات و صنایع خودروسازی استان کرمانشاه
  • کارخانجات قطعه‌سازی
  • کارخانه تولید شاسی خودرو (شرکت صنعت گستر)
  • کارخانجات تولید جعبه فرمان (شرکت مارپیچ باختر)
  • کارخانه ایران خودرو کرمانشاه

فرصت‌های تجاری استان کرمانشاه

استان کرمانشاه دارای مرز مشترک با کشور عراق است و همین امر فرصت‌های تجاری فوق‌العاده‌ای برای ایران از طریق مرز کرمانشاه ایجاد کرده است. مرزهای پرویزخان و خسروی، گمرک‌های رسمی کرمانشاه، و بازارچه‌های شیخ صالح، مرزی شوشمی، پرویزخان، سومار و تیله کو باعث شده زمینه مبادله کالا، خدمات و گردشگر از طریق این استان فراهم شود.

شما می‌توانید برای مشاهده فرصت‌های استخدامی هریک از صنایع و شرکت‌های معروف استان کرمانشاه، به سایت استخدامی جاب ویژن مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.