چگونه می‌توانیم در تهران کار پیدا کنیم؟

شهر و استان تهران به خاطر مرکزیت و پایتخت بودن، بازار کار بسیار خوبی در مقایسه با سایر شهرها و استان‌های کشور دارد و در تمامی رشته‌ها و مشاغل، فرصت‌های شغلی متعددی وجود دارد. بر طبق آمار به دست آمده، بیشترین بخش اشتغال و کاریابی تهران مربوط به بخش خدمات بوده و کمترین میزان اشتغال نیز به بخش کشاورزی اختصاص پیدا می‌کند.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام در شهر تهران، کلیک کنید.

این شهر یکی از پرجمیعت‌ترین شهرهای جهان است. بنابراین، پیدا کردن شغل در آن با وجود فرصت‌های شغلی متعدد، می‌تواند مشکلات خاص خودش را داشته باشد. البته شما هرگز در تهران بیکار نمی‌مانید و فقط مسئله پیدا کردن یک شغل مناسب با درآمد بالا است.

تقریبا تمامی شرکت‌های بزرگ، حتی شرکت‌هایی که دفاتر اصلی و کارخانه‌های آن‌ها در شهرستان‌ها قرار دارند، دارای نمایندگی‌ها و دفاتری در تهران می‌باشند. جمعیت بالا و گردش پول بسیار زیاد در پایتخت کشور، آن را به بازاری جذاب برای تمامی کسب‌وکارها تبدیل کرده است.

به طور کلی، فرصت‌های استخدام جدید و سریع‌تر و با دستمزد بالاتر و گزینه‌های متنوع‌تر مثل دورکاری در شهر تهران، بسیار بیشتر از شهرستان‌ها است.

در سال ۹۸، براساس آمار منتشر شده توسط سالنامه آماری شهر تهران ، تعداد کارجویان ثبت شده در ۶۰۲۵ نفر و فرصت‌های شغلی اعلام شده از طریق مراکز کاریابی تهران حدود ۵۲۷۳۶ شغل بوده است؛ از این تعداد، حدود ۴۹۸۱ کارجو از طریق این مراکز مشغول به کار شده اند. براساس این آمار، تعداد افراد به کار گمارده شده در بخش‌های دولتی تنها ۵۲ نفر بوده؛ در حالیکه در بخش خصوصی حدود ۲۹۸۵ نفر استخدام شده اند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید در شهر تهران کاری مناسب و با درآمد بالا در یک سازمان معتبر پیدا کنید.

شرایط اشتغال در تهران: آیا تهران جای مناسبی برای جستجوی شغل است؟

جمعیت استان تهران بر اساس آمارهای به دست آمده در سال ۱۳۹۸ برابر با ۱۳٬۲۶۷٬۶۳۷ میلیون نفر بوده که از این تعداد، ۹۴٫۲ درصد در مناطق شهری و ۵٫۸ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند. در سال ۱۳۹۸ نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت فعال ۱۵ سال و بیشتر برابر با ۴۲٫۵% بوده است که این شاخص در مردان و زنان به ترتیب ۶۹٫۳% و ۱۵٫۵% است. همچنین نرخ بیکاری در جمعیت ۱۵ ساله و بالاتر حدود ۹٫۸% برآورد شده است که این شاخص در مردان و زنان به ترتیب برابر با ۷٫۹% و ۱۸٫۴% بوده است.

براساس صحبت‌ها و گزارش‌های استاندار تهران در سایت اعتماد آنلاین، در سومین فصل از سال ۹۹، نرخ بیکاری روندی کاهشی داشته است. براساس آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان تهران در فصل پاییز ۹۹، برابر با ۶٫۸ درصد بوده که در مقایسه یا زمان مشابه در سال گذشته که نرخ بیکاری ۱۰٫۸% بود به میزان ۲٫۶ درصد کاهش داشته است.

شانس کسانی که در حوزه‌ی خدمات تخصص دارند، برای استخدام در تهران بالاتر است

عمده‌ی نیروی کار تهران در بخش خدمات مشغول به کار هستند و بعد از آن، بخش صنعت بیشترین نیروی کار را به خودش اختصاص داده است و سهم کشاورزی، بسیار ناچیز است. آمار اشتغال بخش‌های مختلف اقتصادی در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ به شرح زیر بوده است:

  • سهم بخش کشاورزی به مراتب کمتر و حدود ۱٫۴ درصد بوده است.
  • بخش خدمات اما بیشترین اشتغال را داشته و حدود ۶۲٫۱ درصد از جمعیت فعال و نیروی کار تهران در این حوزه مشغول به کار بوده اند.
  • از این میان، سهم بخش خصوصی از اشتغالزایی و به کارگیری نیروی کار شهری در سال ۱۳۹۸ برابر با ۸۰٫۳% بوده و بخش دولتی ۱۹٫۷ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

این مشاغل در تهران بهترین بازار کار را دارند

  • برنامه‌نویسی: برنامه نویسی یکی از مشاغل رو به رشد در جهان است و با توجه به دیجیتالی و آنلاین شدن کسب و کارها، تقاضا و بازار کار بسیار خوبی برای این موقعیت شغلی وجود دارد. تمام شرکت‌ها و سازمان‌های تهران برای انجام امور مختلف به برنامه نویس پاره وقت یا تمام وقت نیاز دارند و با توجه به تجمع و تمرکز سازمان‌‌ها و کسب و کارها در این شهر، بازار کار و فرصت‌های کاری زیادی برای برنامه نویسان وجود دارد.
  • دیجیتال مارکتینگ: با توجه به اهمیت بخش خدمات در اقتصاد تهران و البته آنلاین‌شدن و دیجیتالی شدن بسیاری از خدمات دولتی و خصوصی، خیلی از سازمان‌ها نیازمند استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌باشند.
  • طراحی گرافیک و ویرایش ویدئو: گرافیست‌ها هم بازار کار بسیار خوبی در تهران دارند و هر روز شمار زیادی آگهی جذب گرافیست در سایت جاب ویژن منتشر می‌شود. بخش زیادی از این بازار کار پرتقاضا به خاطر افزایش اهمیت حوزه دیجیتال مارکتینگ است. طراحان گرافیک اگرچه در بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی مثل چاپ و نشر هم می‌توانند مشغول به کار شوند؛ اما بخش عمده‌ای از فرصت‌های شغلی گرافیست مربوط به حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام در شهر تهران، کلیک کنید.

چگونه می‌توانید آگهی‌های استخدامی را در تهران و شهرستان‌ها پیدا کنید؟

برای پیدا کردن آگهی‌های استخدامی در تهران می‌توانید به وب‌سایت کاریابی آنلاین جاب ویژن مراجعه کنید. در صفحه‌ی اول این وبسایت یا در بخش «فرصت‌های شغلی» می‌توانید در کادر «شهر» که در بالای صفحه مشخص است، شهر تهران را انتخاب کرده و سپس در میان آگهی‌های موجود در تهران، جستجو کنید. البته امکان فیلتر کردن آگهی‌ها برای بخش‌های مختلف شهر تهران نیز موجود است. در حال حاضر، آگهی‌های استخدامی شهر تهران بر حسب مناطق زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • شمال شهر
  • جنوب شهر
  • غرب
  • شرق
  • مرکز شهر
  • منطقه شمال غربی
  • منطقه شمال شرقی
  • منطقه جنوب غربی
  • منطقه جنوب شرقی

این آگهی‌‌ها به طور پیش‌‌‌فرض به ترتیب منطبق‌‌ترین موقعیت‌‌‌ها با رزومه کاری شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که می‌‌خواهید آگهی استخدام امروز تهران را مشاهده کنید می‌‌توانید از منوی بالای صفحه نتایج جستجو، آن ها را به ترتیب جدیدترین مرتب کنید تا ابتدا موقعیت‌‌های شغلی و آگهی استخدام امروز تهران به شما نمایش داده شود.

در صورتی که می‌خواهید در شهرستان‌های دیگر کار پیدا کنید، می‌توانید در فیلتر «شهر» نام شهر مورد نظر خود را وارد کرده و سپس با کلیک روی دکمه‌ی جستجو در میان مشاغل، به صفحه‌ی آگهی‌های استخدامی آن شهر هدایت می‌شوید.

برای اطلاع بیشتر درباره ی وضعیت استخدام و جذب تهران کلیک کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.