نقش صنایع در استخدام اصفهان

سایت کاریابی و استخدام

نقش صنایع در استخدام اصفهان

استان اصفهان در مرکز ایران واقع شده و شهر اصفهان پایتخت آن است. این استان سومین استان پرجمعیت کشور است و از نظر میزان شهرنشینی، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این استان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است و کسب و کارها و کارخانجات متعددی در این استان وجود دارند که به اشتغال‌زایی اصفهان کمک زیادی کرده‌اند. استان اصفهان بیش از هرچیز قطب تولید آهن، فولاد و صنایع دستی در ایران به حساب می‌آید.

در این مقاله، قصد داریم وضعیت اشتغال و کاریابی اصفهان را بررسی کنیم و در ادامه برخی از صنایع فعال و معروف این استان را خدمت شما معرفی کنیم.

استخراج معدن در اصفهان

این حوزه که شامل بخش‌‌های استخراج نفت، گاز طبیعی و خدمات استخراج معادن می‌باشد یکی از بخش‌های اشتغال‌زا در کل ایران است. استان اصفهان در این حوزه، از نظر ارزش افزوده در سطح ملی رتبه ۱۳ را کسب کرده است. در استان اصفهان که استانی غیرنفتی به حساب می آید، بخش عمده سهم این استان در زیربخش استخراج معادن بوده است.

صنایع فعال در اصفهان و نقش آن‌ها در وضعیت استخدام این استان

استان اصفهان در بخش صنعت بسیار موفق عمل کرده و موقعیت‌های کاریابی و اشتغال‌زایی متعددی در این حوزه ایجاد شده است. استان اصفهان پس از استان تهران، در رتبه دومِ بیشترین سهم در کل کشور قرار می‌گیرد. زیربخش اصلی این حوزه در سطح کشوری عبارتند از: تولید مواد شیمیایی و فرآورده‌های شیمیایی، تولید سایر فرآورده‌های معدنی غیرفلزی، تولید فلزات پایه و تولید محصولات غذایی.

این استان در زیربخش تولید فلزات پایه بالاترین رتبه و بیشترین سهم را در طی سال‌های بررسی به خود اختصاص داده و وجود کارخانجات و حوزه‌های فعال مثل فولاد، ذوب آهن اصفهان و … موید همین امر است.

استان اصفهان یکی از قطب‌های اقتصادی و صنعتی کشور است و صنایع متعددی در این استان و شهر فعال هستند. از جمله صنایع فعال و معروف که باعث اشتغالزایی و افزایش فرصت‌‌های کاریابی اصفهان شده‌اند می‌توان به هواپیماسازی ایران، شرکت فولاد مبارکه، اسنوا و ذوب آهن اصفهان اشاره کرد. همچنین صنعت طلای اصفهان نیز بیشترین کارگاه و کارخانه‌های طلای ایران را به خود اختصاص داده است. صنایع گردشگری و همینطور صنایع دستی نیز از گذشته از پایه‌های مهم اقتصادی این استان بوده‌اند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

یکی از شرکت‌های مشهور اصفهان، فولاد مبارکه است که بزرگترین واحد صنعتی خصوصی در ایران محسوب می‌شود و موقعیت‌های شغلی فراوانی را ایجاد کرده است. گروه شرکت‌های فولاد مبارکه که در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده است هم اکنون مواد اولیه بیش از ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع مختلف مثل نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو، لوزام خانگی، ساختمانی و غذایی را فراهم می‌کند.

در ادامه به آمار اشتغال‌زایی و کاریابی اصفهان که توسط این شرکت ایجاد شده اشاره می‌کنیم:

  • سهم اشتغال مستقیم در ظرفیت کنونی فولاد مبارکه: ۱۲۰۰۰ نفر
  • سهم اشتغال مستقیم در ظرفیت کنونی فولاد سبا: ۱۶۰۰ نفر
  • اشتغال مستقیم در ظرفیت فعلی مجتمع فولاد هرمزگان: ۱۷۰۰ نفر
  •  شرکت‌های خدماتی سه مجتمع فولادسازی: ۷۰۰۰ نفر
  • اشتغالزایی و کاریابی در کارخانه گندله سازی سنگان: ۶۰۰ نفر
  • اشتغال غیرمستقیم در گروه فولاد مبارکه: ۳۳۰۰۰۰ نفر
  • جمع اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فولاد مبارکه: ۳۵۲۲۹۰ هزار نفر

گروه فولاد مبارکه در طول سال‌های فعالیتش، شرکت‌های متعددی تاسیس کرده که هرکدام در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. شرکت فولاد هرمزگان جنوب، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان از جمله شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه هستند.

برای مشاهده آگهی های استخدام امروز به آدرس https://jobvision.ir/jobs مراجعه کنید.

شرکت ذوب آهن اصفهان

ذوب‌آهن اصفهان، بزرگ‌ترین شرکت فولاد در ایران از لحاظ تنوع محصولات است که با ظرفیت ۳٫۶ میلیون تن محصول پایانی، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. محصولات کارخانجات این شرکت به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود و در بازار داخل این محصولات در پروژه‌های بزرگی همچون برج میلاد تهران، نیروگاه هسته‌ای بوشهر، سدهای بزرگ و مترو مورد استفاده قرار گرفته‌است و  باعث فرصت‌های شغلی متعدد در اصفهان شده است.

شرکت اسنوا

اسنوا یکی از شرکت‌های خوشنام داخلی در زمینه تولید لوازم خانگی است. این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی انتخاب است در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان واقع شده و محصولات مختلفی مثل اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و کولر آبی و گازی را تولید می‌کند.

این شرکت توانسته سهم خوبی در ایجاد اشتغال و کاریابی اصفهان داشته باشد. براساس اطلاعات مندرج در وبسایت گروه انتخاب، تعداد کارکنان شرکت شامل نیروهای متخصص، تحصیل‌‌کرده، کارگران ماهر در خط تولید و همچنین با احتساب کارگران فصلی بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم بوده است. همچنین این شرکت بیش از ۱۴۰ فروشگاه توزیع اختصاصی و ۱۱۰۰ فروشگاه غیراختصاصی در سراسر کشور و خاورمیانه دارد که به معنای ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان در حوزه‌های فروش و بازاریابی است.

شرکت هواپیما سازی ایران

این شرکت متعلق به سازمان صنایع هوایی ایران است و در شاهین شهر اصفهان قرار گرفته است. شرکت صنایع هواپیماسازی اصفهان در حال حاضر بزرگ‌ترین سازنده انواع هواگرد در خاورمیانه محسوب می‌‌شود و فرصت‌‌های شغلی متعددی در حوزه‌های مختلف مهندسی، تدارکات، بخش تولید و … به وجود آورده است.

صنعت گردشگری اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای تاریخی کشورمان است و در حال حاضر آثار تاریخی فراوانی از دوره صفویه در این شهر به جای مانده است. این شهر یکی از قطب‌های گردشگری کشورمان است و سالانه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به خود جذب می‌‌کند. رونق گردشگری در این شهر و استان باعث به وجود آمدن فرصت‌های شغلی متعددی در این حوزه شده و نقش مهمی در افزایش کاریابی اصفهان داشته است.

مشاغلی مثل راهنمای تور، مشاغل مرتبط با هتلداری، مشاغل مرتبط با رستوران و موادغذایی وصنایع دستی از جمله حوزه‌های فعالیتی هستند که به لطف تاریخی بودن این شهر، از دیرباز رونق خوبی داشته‌اند.

نحوه کاریابی در اصفهان

همانطور که آمارها نشان می‌‌دهد جمعیت قابل ملاحظه‌ای از نیروی کار در این استان وجود دارد و این کارجویان به دنبال موقعیت‌های شغلی در حوزه‌‌‌‌‌های مختلف هستند. اما چطور میتوان فرصت شغلی مناسبی در یک شرکت معتبر پیدا کرد؟

دیجیتالی شدن کسب و کارها باعث ایجاد سایت‌های آنلاین کاریابی شده‌‌‌اند که جستجوی آگهی‌‌‌های استخدامی و پیدا کردن شغل را راحتتر از قبل کرده اند. سایت استخدام جاب ویژن به عنوان یکی از مورداعتمادترین سایت‌های استخدامی، هرروزه آگهی‌های متعددی مربوط به کاریابی اصفهان منتشر می‌کند. این وبسایت به منزله پلی ارتباطی بین کارفرمایان و کارجویان است و با هر تخصص و مهارتی که باشید می‌توانید موقعیت شغلی دلخواه خود را پیدا کنید.

جمع بندی

استان اصفهان یکی از قطب‌های صنعتی و اقتصادی کشور است و کارخانجات و شرکت‌های مهم و معروفی مثل ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و اسنوا در این استان فعالیت می‌کنند. موفقیت و رشد اقتصادی خوب این کسب و کارها باعث اشتغال زایی و افزایش فرصت‌های استخدام اصفهان شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.