نحوه‌ی پیدا کردن شغل در سال ۱۴۰۰

سایت کاریابی و استخدام

نحوه‌ی پیدا کردن شغل در سال ۱۴۰۰

کاریابی به کلیه فرآیند و مراحلی گفته می‌شود که کارجو باید برای پیدا کردن فرصت شغلی مناسب و استخدام شدن طی کند. به‌این‌ترتیب، فرآیندی که سازمان‌ها و کارفرمایان برای پیدا کردن و جذب نیروی متخصص پشت سر می‌گذارند نیز کارمندیابی نامیده می‌شود. مؤسسات و سایت های کاریابی تمامی این خدمات را هم به کارجویان و هم به کارفرمایان ارائه می‌کنند و در حقیقت، پل ارتباطی بین جمعیت نیروی کار و سازمان‌های نیازمند نیرو هستند.

خبر خوب برای کارجویان این است که روش‌های جدید و بهینه‌تری برای مرتبط ساختن کارجویان و کارفرمایان پدید آمده و جاگزین کاریابی‌های حضوری شده‌اند. امروزه پلتفرم‌های آنلاین تقریبا توانسته‌اند کاریابی‌های حضوری زیر نظر وزارت کار را تقریبا از دور خارج کنند و نقش مهمی در اشتغال جوانان کشور داشته باشند.

وضعیت استخدام در سال گذشته به دلیل بحران کرونا و مشکلات اقتصادی حاصل از تحریم‌های اقتصادی، چندان خوب نبوده و حتی خیلی از کسب‌وکارها مجبور به تعدیل نیرو شدند. در سال ۱۴۰۰ با انتظار ثبات یا حتی کاهش قیمت ارز و سازگاری کسب‌وکارها با بحران کرونا، بخشی از کسانی که شغل خود را در ۱۳۹۹ از دست داده بودند، دوباره مشغول به کار شدند اما همچنان فرصت‌های شغلی خیلی زیاد نیستند.

فرآیند کاریابی و استخدام شدن می‌تواند کمی چالش‌برانگیز و دشوار به نظر برسد؛ اما اگر شیوه‌های درست جستجوی کار و اطلاع از آگهی‌های استخدام جدید را بدانید می‌توانید به‌راحتی شغل موردنظرتان را پیدا کنید. ازآنجاکه ممکن است کارجویان زیادی مثل شما به دنبال موقعیت‌های شغلی باشند رقابت تنگاتنگی بر سر تصاحب فرصت‌های استخدام جدید به‌ویژه در سازمان‌های بزرگ و معتبر مثل بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های موفق مثل ایران‌خودرو، اسنپ، دیجی کالا و …ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی کارجویانی که زودتر از این فرصت‌ها مطلع شوند و رزومه‌شان را ارسال کنند شانس بالاتری برای استخدام شدن خواهند داشت.

سعی کنید زودتر از بقیه از فرصت‌های شغلی مطلع شوید

سوای مهارت‌های و تخصص‌های لازم برای یک شغل، زمان نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در به دست آوردن یک موقعیت شغلی مناسب دارد. به این ترتیب هرچه زودتر از یک فرصت استخدام جدید باخبر شوید و رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنید احتمال پذیرفته شدن و دعوت به مصاحبه هم بالاتر خواهد رفت.

در کانال استخدام جاب ویژن عضو شوید

اگر می‌خواهید جزء اولین نفرهایی باشید که از فرصت‌های شغلی خبردار می‌شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در یک کانال کاریابی عضو شوید. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های عضویت در چنین کانال‌هایی این است که آگهی‌های شغلی به سرعت در آن‌ها به روز‌رسانی می‌شوند و برای شما نوتیفیکیشن ارسال می‌شود. حتی اگر نوتیفیکیشن کانال را خاموش کنید، از آن‌جایی که احتمالا وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنید، احتمال اینکه فرصت ارسال رزومه برای یک فرصت شغلی خوب را از دست بدهید، بسیار پایین است. البته این روش باید به عنوان یک روش تکمیلی در فرآیند کاریابی مورد استفاده قرار بگیرد و نباید برای پیدا کردن فرصت شغلی مناسب خود، فقط به این روش متکی باشید.

یکی از بهترین کانال‌های استخدامی در ایران، کانال تلگرامی جاب ویژن است. پلتفرم جاب ویژن یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌ها برای پیدا کردن آگهی‌های شغلی در کشور است. سایت کاریابی و استخدام جاب ویژن، در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها از جمله کانال و ربات تلگرام بسیار فعال است. کانال استخدام jobvision در تلگرام را می‌توان در نوع خودش، یکی از بهترین‌ها در کشور دانست. شما می‌توانید با هر میزان سابقه کار در این کانال، فرصت‌های شغلی مناسب خود را پیدا کنید و فقط با یک کلیک روی لینک موجود در آگهی، به صفحه‌ی اصلی آن آگهی شغلی در وب‌سایت جاب ویژن هدایت می‌شوید و می‌توانید در آن صفحه، برای آن آگهی رزومه ارسال کنید. 

به طور روزانه آگهی‌های شغلی در جاب ویژن را بررسی کنید

هر روز تعداد قابل توجهی آگهی شغلی در سایت استخدامی جاب ویژن منتشر می‌شوند و اگر می‌خواهید زودتر استخدام شوید بهتر است هر روز زمانی را به بررسی آگهی‌‌های جدید اختصاص بدهید. در مسیر کاریابی پشتکار و ناامید نشدن رموز موفقیت هستند؛ بنابراین اگر بعد از چند روز جستجو به نتیجه‌ای نرسیدید ناامید نشوید و همچنان به جستجو ادامه دهید. مطمئن باشید اگر رزومه مناسبی داشته باشید و در گروه شغلی متناسبی دنبال کار بگردید می‌توانید هرچه زودتر شغل دلخواهتان را پیدا کنید.

یک رزومه‌ی حرفه‌ای داشته باشید

برای داشتن یک رزومه‌ی حرفه‌ای باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • استفاده از کلمات کلیدی: شما می‌توانید با مطالعه‌ی آگهی‌های مرتبط با گروه شغلی خود، کلیدواژه‌ای که می‌دانید کارفرمایان به آن علاقه دارند، تعریف کنید و در نوشتن روزمه‌ی خود، از آن استفاده و بر آن تاکید نمایید.
  • مطالعه‌ی رزومه‌های مشابه در گروه شغلی خود: یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد یک روزمه‌ی خوب، الهام گرفتن ار نمونه رزومه‌های گروه شغلی خودتان است. شما می‌توانید از این نمونه رزومه‌ها به عنوان یک قالب رزومه استفاده کنید ولی آن را شخصی‌سازی کنید تا منحصر به فرد شود.
  • نیاوردن اطلاعات غیرمرتبط در رزومه و قراردادن اطلاعات مهم در ابتدای رزومه: ه یاد داشته باشید که اکثر کارفرماها، اگر ابتدای رزومه را نپسندند، از خواندن ادامه‌ی آن صرف نظر می‌کنند. بنابراین، جذاب‌ترین و مرتبط‌ترین اطلاعات را در ابتدای رزومه بگذارید و در انتهای رزومه می‌توانید به مهارت‌ها، تجربیات و افتخارات جانبی خود اشاره کنید.
  • ساده‌نویسی: در نوشتن رزومه‌ی خود از ساده‌ترین کلمات استفاده کنید، که مفهوم چند پهلو ندارد و سریعا منظور شما را به خواننده منتقل می‌کنند.
  • جلب توجه کارفرما به دستاوردهای مهم: به جای اینکه همه‌ی تجربیات کاری خود را فهرست‌وار در قسمت سوابق کاری رزومه بیاورید، تنها به مهم‌ترین و موفقیت‌آمیزترین آن‌ها بپردازید و در صورت امکان، از اعداد برای نشان دادن موفقیت خود استفاده کنید. یک بخش دستاوردهای مرتبط، مثل موفقیت‌های تحصیلی در رزومه‌ی خود داشته باشید.
  • تصحیح رزومه پس از نوشتن: پیش از ارسال رزومه‌ی خود برای کارفرما، آن را از نظر نگارشی بررسی کرده و ویراستاری کنید. به علاوه، می‌توانید از دوستان و همکاران خود بخواهید تا رزومه‌تان را بخوانند و نظر بدهند. نظرات مفید را در رزومه اعمال کنید.
  • داشتن چند رزومه برای مشاغل مختلف: خیلی وقت‌ها، یک رزومه‌ی کلی برای همه‌ی مشاغل در یک گروه شغلی، مناسب نیست. بنابراین، پیش از هر بار ارسال رزومه برای یک فرصت استخدامی جدید، در صورت نیاز، رزومه‌ی خود را متناسب با آن، تغییر دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.